ďťż
  Jazda w podwójnej obsadzie Strona Główna          Wyglad XP          pessoa          Karcher          Mam problem          Volvo FH12


Wštki Nowa winieta do 12 ton a jazda z ogonem. Wschód Warszawy i jazda dla 10-latki Książka Western Jazda Konna opinie "Jazda polska" i interpretacja pewnej sytuacji [Ogólne] Jazda z włączonym ogrzewaniem postojowym? brak kat.E a jazda zestawem Retarder, a jazda na śliskiej nawierzchni. jazda na młodych koniach Jazda konna po drogach Jazda przez Alpy kolorowanka spider-man ile zarabia kierowca walca
Newsletter Your E-mail Address:

  Subscribe
  Un-Subscribe



Login here
Uid 
Pwd
            
                     
         

 

Search This Site
two or three keywords

          
Tell a Friend About This Web Site!

Your Email  
Friend's Email
Message

     

                                       

                                                                                                                                     

 
Welcome to ArticleCity.com

Jazda w podwójnej obsadzie





rhsp - Sob, 02.01.2010, 16:22
" />Udało mi się załapać do firmy na solówkę, jazda w podwójnej obsadzie i teraz mam pytanie odnośnie tacho.

Czy jak jedziemy w podwójnej obsadzie to trzeba a przy zmianie kierowców zmieniać również kolejność tarczek w tacho?? Czy wystarczy posługiwanie się selektorami??



MAN - Sob, 02.01.2010, 16:41
" />Tak trzeba przełożyć miejscami obie tarczki z góry na du i na odwrót



ciucma102 - Sob, 02.01.2010, 16:47
" />
">Tak trzeba przełożyć miejscami obie tarczki z góry na du i na odwrót

Jeśli tachograf jest wyposażony w obsługę dwóch tarczek to po co je przekładać skoro można zmienić to na selektorze



MAN - Sob, 02.01.2010, 16:51
" />
">Tak trzeba przełożyć miejscami obie tarczki z góry na du i na odwrót

Jeśli tachograf jest wyposażony w obsługę dwóch tarczek to po co je przekładać skoro można zmienić to na selektorze
A po to że prędkość i przebytą drogę tachograf rysuje tylko na górnej tarczy. I pokaż mi gdzie masz u drugiego kierowcy na selektorze pozycje jazdy
Wiesz co jeśli nie masz pojęcia o czymś to nie odpowiadaj lub zapytaj się taty jak powinno być a potem doradzaj innym



Blady - Sob, 02.01.2010, 18:42
" />Oczywiście, że trzeba przekładać. Tak tarczki jak i karty w tacho cyfrowym.



rhsp - Sob, 02.01.2010, 20:38
" />dzięki koledzy, mam jeszcze pytanie:
1.czy po 4,5 jazdy jednego z kierowców trzeba robić jakąś przerwę, czy tylko zmiana tarczek i zmana pozycji za kółkiem drugi kierowca może nadal śmigać.



MAN - Sob, 02.01.2010, 20:41
" />Tak można się zamienić miejscami i jechać dalej, też ostatnio robię maratony po 16-18 godzin na dłuższą metę jest to męczące



krcr - Sob, 02.01.2010, 20:45
" />1 kierowca 4,5h___4,5h___[PAUZA 9h]
2 kierowca ___4,5h___4,5h[PAUZA 9h]

Naturalnie można 2x w tygodniu pociągnąć jeszcze po godzince
Czyli normalnie w ciągu dnia 18h jazdy (lub 20 2x w tygodniu)
Doba wynosi 30h

http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf

//Edit Kamil dzięki za poprawienie. Już życzyłem Ci trasy LDV andoria na Syberię za pisanie głupot, ale...
To ja napisałem głupotę. Miałem na myśli Dobę... Masz rację 21h pracy + 9 odpoczynku = 30h
Przepraszam za pomyłkę



Pazdz - Sob, 02.01.2010, 20:48
" />
">Czas pracy wynosi 30h

Pane, pan wypocnie.

Czas pracy w podwójnej masz max. 21 h.



MAN - Sob, 02.01.2010, 20:50
" />Czasami jest taki za pierdziel że nie ma kiedy zjeść, bo kontener za późno zdjęty z statku a na rano musi być na miejscu. Jak silnik zapalony to dopiero zgaszony na firmie
Kontener jeszcze na statku a tu dzwonią z firmy panie gdzie jesteś bo pilny kontener wiezie pan do nas i produkcja stanie jak pan nie będzie rano na firmie



rhsp - Sob, 02.01.2010, 20:56
" />ok, następne pytanie:
Co zrobić z tarczkami po tym okresie 18 h pracy, a przed pauzą 9 h?



MAN - Sob, 02.01.2010, 20:58
" />Nic nie robisz z tarczkami/blaszkami kręcicie pauze 9h i jedziecie dalej wasza "doba" to 30h, wymieniasz blaszki przed upływem 24h i tyle



rhsp - Sob, 02.01.2010, 21:05
" />powoli bo coś nie łapię,
tarczka jest na 24 h. Przejechaliśmy 18h i idziemy spać na 9 wiec będzie coś nie hallo?? Przecież nie będę się budził i wkładał nowych tarczek przed upływem 24 h



Dawidoski - Sob, 02.01.2010, 21:25
" />Więc przed pójściem spać wkładasz czystą, tyle



MAN - Sob, 02.01.2010, 21:37
" />Tak samo wymieniasz tarczki jak przy pojedynczej oobsadziejak ci wypadnie lub po zakończeniu jazdy



alte - Sob, 02.01.2010, 21:51
" />
">Więc przed pójściem spać wkładasz czystą, tyle

Nie zawsze, trzeba pamietac aby nie wkladac dwoch tarczek w ciagu jednej doby zegarowej!



rhsp - Sob, 02.01.2010, 21:59
" />czyli na tej starej dorysowuje na odwrocie pałzę do końca, a do tacho wkładam nowe.

To chyba najlepszy motyw



MAN - Sob, 02.01.2010, 22:01
" />
">Więc przed pójściem spać wkładasz czystą, tyle

Nie zawsze, trzeba pamietac aby nie wkladac dwoch tarczek w ciagu jednej doby zegarowej!
Dopuszcza się zmaine tarczek po zakończeniu pracy przed rozpoczęciem odpoczynku, nikt ci głowy z tego powodu nie urwie, lepiej wstawać w środku snu i tacho zmieniać


">czyli na tej starej dorysowuje na odwrocie pałzę do końca, a do tacho wkładam nowe.

To chyba najlepszy motyw

Co ty za bzdury człowieku piszesz



alte - Sob, 02.01.2010, 22:02
" />
">Więc przed pójściem spać wkładasz czystą, tyle

Nie zawsze, trzeba pamietac aby nie wkladac dwoch tarczek w ciagu jednej doby zegarowej!
Dopuszcza się zmaine tarczek po zakończeniu pracy przed rozpoczęciem odpoczynku, nikt ci głowy z tego powodu nie urwie, lepiej wstawać w środku snu i tacho zmieniać

Dostalem za to 100zl.
Inspektor powiedzial mi, ze lepiej jak pauza zajdzie na prace.



MAN - Sob, 02.01.2010, 22:08
" />
">m za to 100zl.
Inspektor powiedzial mi, ze lepiej jak pauza zajdzie na prace.

Trafisz na innego inspektora i też dostaniesz 100 za to, tarczka jest na 24h co innego jak ci zajdzie z pół godziny czy godzinę a nie np 5 godzin. Może być tak że wyjdzie wymiana tacho w trakcie jazdy mozna zmienić po zakończonej pracy lub przed rozpoczęciem pracy. Co innego jest nie uzasadniona zmiana tacha dwa razy w ciągu 24h za co dostałeś mandat bo wybacz żebym w środku nocy zmieniał tacho i był wypoczęty rano



rhsp - Sob, 02.01.2010, 22:23
" />
">czyli na tej starej dorysowuje na odwrocie pałzę do końca, a do tacho wkładam nowe.

To chyba najlepszy motyw


">Co ty za bzdury człowieku piszesz

Czyli rozumiem, że czegoś takiego nie mogę zrobić, możesz napisać dlaczego??

Przykład:
Wyjeżdzam w nocy o godzinie 00 po 18 godzinach idziemy spać, piszesz że można wymienić tarczkę przed snem, Ok ale wtedy jaką datę mam wpisać na tej tarcze przecież nadal jest ten sam dzień i data będzie ta sama co na tarczce wcześniejszej. ??



jeszkin - Sob, 02.01.2010, 23:30
" />
">Przykład:
Wyjeżdzam w nocy o godzinie 00 po 18 godzinach idziemy spać, piszesz że można wymienić tarczkę przed snem, Ok ale wtedy jaką datę mam wpisać na tej tarcze przecież nadal jest ten sam dzień i data będzie ta sama co na tarczce wcześniejszej. ??


Jak to jaką? Taką jaką pokazuje w momencie zmiany tarczki Twój telefon/zegarek/kalendarz. Nikt Ci nic nie zrobi za zmianę tarczki po 18 czy tam 20h, jeżeli chwilę po tym idziesz spać. I nie chce mi się wierzyć w mandat 100zł za taką właśnie zmianę tarczki. Musiało to być z innego powodu, i za to był pewnie mandat.



ciucma102 - Nie, 03.01.2010, 11:28
" />Do Pana Man'a

Wyrosłem z tego żeby o wszystko pytać tatę. Nie chciałem nikogo wprowadzać w błąd tylko upewnić się tutaj czy moje myślenie jest dobre czy złe ale widocznie niektórzy maja problem z kulturalnym wytłumaczeniem czegoś i muszą popisać się tym ze maja troszke więcej lat i doświadczenia



alte - Nie, 03.01.2010, 11:38
" />
">Przykład:
Wyjeżdzam w nocy o godzinie 00 po 18 godzinach idziemy spać, piszesz że można wymienić tarczkę przed snem, Ok ale wtedy jaką datę mam wpisać na tej tarcze przecież nadal jest ten sam dzień i data będzie ta sama co na tarczce wcześniejszej. ??


Jak to jaką? Taką jaką pokazuje w momencie zmiany tarczki Twój telefon/zegarek/kalendarz. Nikt Ci nic nie zrobi za zmianę tarczki po 18 czy tam 20h, jeżeli chwilę po tym idziesz spać. I nie chce mi się wierzyć w mandat 100zł za taką właśnie zmianę tarczki. Musiało to być z innego powodu, i za to był pewnie mandat.

Klocic sie nie bede, udowodnic nie mam jak.
Jezeli robicie tak jak pisalem to nie polecam trafic na ITD w Rzeszowie.



rhsp - Nie, 03.01.2010, 12:56
" />alte napisz twój sposób na rozwiązanie tego problemu, jaki przedstawiłem.



igoR84 - Nie, 03.01.2010, 13:14
" />
"> Nie chciałem nikogo wprowadzać w błąd tylko upewnić się tutaj czy moje myślenie jest dobre czy złe ale widocznie niektórzy maja problem z kulturalnym wytłumaczeniem czegoś i muszą popisać się tym ze maja troszke więcej lat i doświadczenia

Jeśli nie chciałeś wprowadzać w błąd, to mogłeś zapytać, z Twojej strony była raczej odpowiedź, niestety odpowiedź zła.
Ciągle mam wrażenie że jest grupa osób która ma chyba jakiś kompleks doświadczenia, a jeżeli ktoś napisze odpowiedz sensowną, dosadną przy tym zgryźliwą nie znaczy wg mnie że popisuje się doświadczeniem. Przecież każdy jest doświadczony na swój sposób, jeden jest ‼lepszy” w te klocki drugi w inne.
Ja osobiście nie znam się na fotografii zdjęcia robię sporadycznie, jeżeli jest naprawdę fajny obiekt, ale i tak rzadko kiedy coś z tego wyjdzie, tym bardziej że robione z telefonu, czasem jadąc autem, także oglądając różne galerie (które lubię czasem przeglądać) popadł bym w totalne kompleksy, i przy zdjęciach robionych przez kolegów nawet niepełnoletnich musiałbym podpisywać że chwalą, popisują się swoim np. doświadczeniem. Także każdy ma doświadczenie na innym polu, i im więcej rzeczowych odpowiedzi tym większa wartość danego tematu, nie rozumiem jak można to traktować na zasadzie popisywania się, za chwilę się okaże że nie można się wypowiedzieć, bo nie będzie liczyła się wartość odpowiedzi, tylko to że jest to przechwałka.

Co do alte i jego propblemów
Wg mnie masz dwa wyjścia:
1. Rysuj tachografem pauzy do pełnych 24h i wstawaj w środku nocy
2. Wyciągaj tarcz po skończeniu jazdy dorysuj sobie do pełnej 24h ręcznie, rano jak wstaniesz dorysuj resztę ręcznie do godziny w której będziesz startował(oczywiście na następnej tarczce)
Innej metody już nie ma żeby było na tarczce pełne 24h



MAN - Nie, 03.01.2010, 13:26
" />
">Do Pana Man'a

Wyrosłem z tego żeby o wszystko pytać tatę. Nie chciałem nikogo wprowadzać w błąd tylko upewnić się tutaj czy moje myślenie jest dobre czy złe ale widocznie niektórzy maja problem z kulturalnym wytłumaczeniem czegoś i muszą popisać się tym ze maja troszke więcej lat i doświadczenia

Chciałeś zabłysnąć wiedzą ale Ci to nie wyszło. Pomyślałeś nad konsekwencją swojej wypowiedzi Jeśli kolega rhsp zastosował by się do twojej wypowiedzi i dostał mandat karny, czy Ty byś zapłacił za niego ten mandat wątpię

alte napisał(a):
Klocic sie nie bede, udowodnic nie mam jak.
Jezeli robicie tak jak pisalem to nie polecam trafic na ITD w Rzeszowie.

Zrób ksero tej tarczki i poprzedniej i wstaw na forum to zobaczymy po ilu godzinach zmieniłeś tą tarczkę



ciucma102 - Nie, 03.01.2010, 13:31
" />
">Chciałeś zabłysnąć wiedzą ale Ci to nie wyszło. Pomyślałeś nad konsekwencją swojej wypowiedzi Jeśli kolega rhsp zastosował by się do twojej wypowiedzi i dostał mandat karny, czy Ty byś zapłacił za niego ten mandat wątpię

Nie mam zwyczaju się popisywać i nie bije odemnie zajebistoscia.



MAN - Nie, 03.01.2010, 13:35
" />
">nie bije odemnie zajebistoscia
I pomyśl teraz nad tym co Ty napisałeś przed chwilą



Pazdz - Nie, 03.01.2010, 13:43
" />
">1. Rysuj tachografem pauzy do pełnych 24h i wstawaj w środku nocy
2. Wyciągaj tarcz po skończeniu jazdy dorysuj sobie do pełnej 24h ręcznie, rano jak wstaniesz dorysuj resztę ręcznie do godziny w której będziesz startował(oczywiście na następnej tarczce)
Innej metody już nie ma żeby było na tarczce pełne 24h


Z pierwszego wariantu nigdy nie korzystałem i nigdy bym nie skorzystał. Z drugiego zawsze. "Kręcę" pauzy dzienne na "otwartym tacho".



Cyryl - Nie, 03.01.2010, 13:45
" />
">...Dostalem za to 100zl.
Inspektor powiedzial mi, ze lepiej jak pauza zajdzie na prace.


możesz wyjaśnić co to znaczy "lepiej"?
czy wtedy dostaniesz mandat 50zł?

prosta sprawa, trzeba było nie przyjąć mandatu.

ROZPORZĄDZENIE RADY (EWG) NR 3821/85
z dnia 20 grudnia 1985 r.
w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym

Art. 15.
ust. 2 Kierowcy stosują wykresówki w każdym dniu, w którym prowadzą pojazd, począwszy od momentu, w którym go przejmują. Nie wyjmuje się wykresówki z urządzenia przed zakończeniem dziennego okresu pracy, chyba że jej wyjęcie jest dopuszczalne z innych powodów. Wykresówka nie może być używana przez okres dłuższy niż ten, na który jest przeznaczona.

chyba to wyjaśnia sprawę.



alte - Nie, 03.01.2010, 14:10
" />Od tamtej pory zostawiam wykresowke i zmieniam dopiero w momencie zaczynania pracy.
Mialem juz kontrole i mandatow za to nie bylo.


">
Z pierwszego wariantu nigdy nie korzystałem i nigdy bym nie skorzystał. Z drugiego zawsze. "Kręcę" pauzy dzienne na "otwartym tacho".


Podobno u nas sie do tego czepiaja.



Pazdz - Nie, 03.01.2010, 14:48
" />
">Podobno u nas sie do tego czepiaja.

g) "dzienny okres odpoczynku" oznacza dzienny okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i obejmuje "regularny dzienny okres odpoczynku" lub "skrócony dzienny okres odpoczynku"

Dysponując swobodnie swoim czasem nikt mi nie nakazuje siedzieć w samochodzie i spać. Ja mogę iść do kina, na spacer, czy też do klubu, gdzie mi zrobią dobrze etc. A oddalając się od auta zabieramy ze sobą kartę, czy też wykresówki.

 

 


Copyright Š 2001-2099 - Wzorowy ojciec wynajął agresywną osobę do znęcania się nad ...